ett nytt år

January 3, 2011

inspirerad av andra bloggare tänkte jag skriva en årsberättelse, i korta vassa meningar och bilder beskriva året som gick. Men insåg ganska snabbt att mitt gångna år var följande: Öliv. Fotografi. Discokula. Öliv. Lite båtliv. En och annan Stockholmsresa. Sen igen öliv. Projekt. Ångest. Öliv.

Inte så intressant för någon annan, men desto större för mig. Året som gått har varit ett viktigt år för mig. Det nya året är slutet av en era, och början på en ny. Jag är rädd att lämna det gamla, ölivet som jag låtit mig förföras av, inspireras av, jag har tillåtit mig att vaggas in i en trygg tillvaro med fasta mattider och en vardag som handlar enbart om mig och det jag har runt mig. allt det där andra är liksom mindre viktigt. Vännerna där hemma. Familjen. Framtiden.

På jullovet har jag varit i Finland. En rundtur i staden och jag upptäckte att cafébaren LUFT, platsen som gav mig luft så många brunchsöndagar, ersatts av Lucky House, en typisk kantakapakka, kvartersbar. Och Bar Erottaja, som för inte så länge sedan var en av de mest legendarsika krogarna i staden, nu täcks fönstret av en stor plastbanderoll med texten KARAOKE. Allt försvinner, och jag inser att jag varit borta längre än jag trodde.

Det är kanske dags att gå vidare. Jag fyller lungorna med luft och gör mig beredd att möta världen. Hej Stockholm och praktiken!

Nu väntar jag bara på att det ska sluta snöa på min blogg också. Sen är det vår.

4 Responses to “ett nytt år”

  1. Katja Says:

    heija laura i sthlm

  2. tor Says:

    Haha, så jävla komiskt att du är helt maktlös för snöandet på din blog. Typ som att det vore en del av den riktiga vintern.
    God fortsättning Laura!

    • lauralle Says:

      ja visst är det, jag fattar bara inte varför det snöar bara på min blogg! bara det slutar tills sommaren så är jag nöjd, god fortsättning själv Tor, vi ses snart 🙂


Leave a comment