Skrivkramp

December 18, 2010

 

Jag reste runt i Finland i jakt efter det finska lejonet. Nu skall jag skriva en text till projektet. En uppgift som tycks vara svårare än själva fotoprocessen. Ord sätter ett stämpel, ger mindre rum för tolkning. Samtidigt kan en vass text ge en extra dimension till bilderna. Jag skriver mening efter mening för att sedan radera allt igen. Inga ord tycks stora nog, men samtidigt är för stora ord för mycket. Det gäller att hitta en balans som fungerar.

Jag skriver vidare…

4 Responses to “Skrivkramp”

  1. Pontus Says:

    Gillar denna bilden som attan. Men varför snöar det på den?

    • lauralle Says:

      haha, ja du, det är något slags julklapp från wordpress antar jag, hoppas den försvinner när våren närmar sig snart 🙂

  2. snortor Says:

    AHHHHHHHHHHH! Jag trodde att jag hade sabbat grafikkortet på en dator till när det började flyga små vita pluttar på skärmen.

    Känner igen det där med text. Lösningen för mig kom genom att skriva en lista på ord jag ville ha med en dag, sen skriva en lång text av det dag två och sedan korta ned texten från 1500 till 508 tecken dag tre. Testa vettja!


Leave a Reply

